poniedziałek, 7 listopada 2016

Szariat #2

Kontynuujemy przekład prawa islamskiego. Zatrzymaliśmy się na problemie 11. Przed problemem 15 zrobimy pauzę, bo pojawiają się tam pojęcia, które wymagają wyjaśnień przez dalsza lekturą. Zobaczymy jak daleko zajedziemy. W sumie mamy 2793 problemy (swoja droga, problematyczny ten Islam), więc materiału sporo. Tekst, z którego korzystam, znajdziecie TU.

Problem 12: Jeżeli osoba napotyka problem, którego rozwiązanie nie jest jej znane, musi zachować ostrożność i podjąć kroki zaradcze, lub słuchać Mujtahida zgodnie z wcześniejszymi wskazaniami. Jeśli jednak nie może sięgnąć po wyrok uczonego w piśmie Mujtahida w tej kwestii, jest dopuszczalne by posłuchała nieuczonego Mujtahida, nawet gdy zdaje sobie sprawę z różnic w werdyktach.

KomentarzCzyli nawet jeśli uczeni sobie przeczą, to i tak mają więcej racji niż zwykły zjadacz chleba.

Problem 13: Jeśli osobę dotyka fatwa (klątwa, wyrok) Mujtahida i ta fatwa jest zmieniona, to nie jest konieczne informowanie tej osoby o tej zmianie. Jeśli jednak odniesie się ona do fatwy i popełni błąd i ten błąd będzie prowadził do złamania prawa Szariatu, to musi koniecznie naprawić ten błąd.

Komentarz: Zmieniamy wyrok. Nie mówimy oskarżonemu czy skazanemu. I on robi coś zgodnie z tym wyrokiem, bo nie wie o zmianie, to musi naprawić swój błąd…czyli my sobie coś tam ustalamy odnośnie osoby trzeciej i nic jej nie mówimy, ale jak ona postąpi niezgodnie z naszą zmianą – ma przesrane i musi naprawiać wszystko. Bosko! Zaiste…

Problem 14: Jeśli ktoś postępuje bez nauk Mujtahida, a następnie zaczyna działać w zgodzie z tymi naukami, jego wcześniejsze akcje są poprawne jeśli jako takie określi je Mujtahid, inaczej są uznane jako nieprawidłowe.

Komentarz: Ostateczny arbiter nie tylko zachowania tu i teraz, ale też kiedyś. Uważajcie, jeśli zakładacie przejście na Islam, bo taki mądrala może powiedzieć, ze do tej pory to wszystko co robiliście było złe i będziecie słono płacić za swoje życie poza wpływami tej religii.

Teraz chwila wyjaśnień, przed kolejną częścią.

W części Taharat pojawiają się pojęcia czystej i mieszanej wody. Pojawiają się tam jednostki miary. Najważniejsza jest piędź, czyli odległość między końcówkami kciuka, a palca serdecznego. W literaturze jej wartość waha się między 18-19 a 22 centymetry. Tyle wyjaśnień. Lecimy!

Taharat

Czysta i zmieszana woda

Problem 15: Woda jest albo czysta albo zmieszana. Zmieszana woda (ma’ul muzaf) to woda uzyskana z czegoś takiego jak melon, woda różana, lub woda z która coś jest zmieszane (na przykład zawiera tyle piachu, że nie może być nazwana wodą).

Każda woda inna niż zmieszana jest nazywana wodą czystą (Ma’ul mutlaq) i jest jej pięć typów:
  • ·         Woda Kurr
  • ·         Poda pod-Kurr
  • ·         Woda Bieżąca
  • ·         Woda Deszczowa
  • ·         Woda ze Studni


Komentarz: Ciekawe jest, że błoto jest nazwane zmieszaną wodą. Zastanawiam się jaki cel ma to rozgraniczenie, ale pewnie się tego dowiemy.

I.                    Woda Kurr

Problem 16: Woda, która wypełnia zbiornik, którego długość, rozpiętość i głębokość wynosi trzy i pół piędzi, jest równa Kurr. Opierając się na tym, ilość wody wynosi 42,875 piędzi sześciennej, ale 36 piędzi sześciennych wystarczy. Ocena tej ilości po wadze wody może być obarczone bledem (Ishkal).

Komentarz: Jeśli przyjrzymy się wszystkim zabiegom mającym na celu zdominowanie świadomości, pranie mózgu i podobne zabiegi, to jednym z specyficznych zabiegów jest wprowadzanie własnej terminologii do zwykłych, codziennych zjawisk i czynności. Stąd ten zabieg. Wymyślenie debilnej miary wody i nadanie jest specjalnych właściwości…

Problem 17: Jeżeli jakiekolwiek Nieczystości takie jak uryna, krew lub cokolwiek co stało się nieczyste (najis), jak ubrania, wpadną do wody Kurr i woda nabierze zapachu, koloru lub smaku tej nieczystości, staje się nieczysta; jeśli jednak nie, nie staje się nieczysta.

Komentarz: Czyli można dodać do czystej wody bezbarwnego, bezwonnego i bezsmakowego gówna i nadal będzie to woda czysta. Zaiste, wiedza jest u nich obszerna.

Problem 18: Jeśli zapach, kolor lub smak wody Kurr zmienia się od czegoś co nie jest nieczyste, to woda nie staje się nieczysta.

Komentarz: Chyba poczekamy na określenie tego co nieczyste, bo za wcześnie wyrokować.

Problem 19: Jeśli nieczystości jak uryna, krew itd. dotkną części wody ponad Kurr i zmieni to zapach, kolor i smak tej części, a niezmieniona cześć jest mniej niż Kurr, wtedy cała woda staje się nieczysta. Jeśli jednak niezmieniona część wynosi Kurr albo więcej, wtedy ta część dotknięta będzie nieczysta.

Komentarz: Nie wiem jak to sobie wyobrażają, ale to raczej trudne do oszacowania. Wiec pewnie i tak wywalają cała wodę.

Problem 20: Jeśli woda ze źródła jest połączona z Kurr, woda źródlana spowoduje, ze woda nieczysta stanie się Czysta (tahir/pak). Jeśli jednak woda źródlana kapie do wody nieczystej, nie spowoduje jej oczyszczenia, chyba, że coś jest umieszczone na źródłem, tak, ze zanim krople się uformują łączy się ona z nieczystą wodą. Najlepiej jednak gdy woda źródlana jest całkowicie połączona z nieczystą wodą.

Komentarz: Jak woda źródlana kapie do ścieku to go nie oczyszcza. Jak się z nim miesza, to go oczyszcza…zajebiście. Chemia poziom hard!

Problem 21: Jeśli nieczysty przedmiot jest myty pod kranem połączonym z Kurr i jeśli płynąca woda spływająca z tego przedmiotu nadal jest połączona z Kurr i nie zawiera zapachu, smaku ani koloru nieczystości, wtedy jest Czysta (tahir/pak).

Komentarz: Woda jest czysta jeśli nie myje, nie oczyszcza. Normalnie prawda objawiona!

Problem 22: Jeśli woda Kurr zamarznie, zostawiając ilość która jest nierówna Kurr i dotknie jej przedmiot nieczysty, to staje się ona nieczysta i woda z rozmrożenia też jest nieczysta.

Komentarz: Nowa, magiczna miara wody, przekazuje swoje właściwości mimo różnych stanów skupienia. Normalnie czary-mary!

Problem 23: Jeśli ilość wody jest równa Kurr i potem ktoś zakwestionuje, ze jest jej mniej niż Kurr, to będzie traktowana jak Kurr, tzn. będzie oczyszczała nieczyste przedmioty i nie będzie nieczysta jeśli nieczystości jej dotkną. Jeśli jednak będzie jej mniej niż Kurr i ktoś będzie podejrzewał, że może być jej Kurr, to będzie traktowana jako woda pod-Kurr.

Komentarz: Czyli nie mierzymy, nie ważymy, tylko domniemamy i już. Po co się bawić i zastanawiać. I tak jest magia jak chuj.

Problem 24: Są dwa sposoby określenia czy woda jest równa Kurr:
  • ·         Osoba jest sama tego pewna
  • ·         Dwóch prawych mężczyzn tak mówi


Komentarz: I tyle zostało z pędzi sześciennych – własna ocena lub zdanie dwóch kolesi. Pfffff….


Tyle na dziś. W kolejnej części dowiem się co to pod-Kurr i czym charakteryzują się inne typy wody.
Narta niewierni!