sobota, 29 listopada 2014

Trollowisko (14) na kwejku



Dziś skupiamy się na jednym , konkretnym obrazku na portalu kwejk.pl. Link podesłał Rafał i z tego miejsca mu dziękuje (wiesz kim jesteś ;) ).
Wkleję cały obrazek, a  następnie rozprawię się z najgłupszymi komentarzami :)

Jedziemy!!!



A teraz komenty…




Drogi Pawle – jedno zdanie z książki nie jest jej przesłaniem. Jest wyrwanym z kontekstu stanowiskiem jednej postaci w określonym momencie!
I zastanów się czy taka postawa jest rzeczywiście dobra? Bo jeśli ja, na przykład, nie rozumiem nic a nic z nauki i twierdzę, ze to co mówią święte księgi wystarczy, to podejście „traktuj innych jak siebie” nabiera nieco innego znaczenia.
A jak jesteś masochistą, to przykazanie Chrystka implikuje sadyzm!
Jak ja kocham ludzi, którzy klepią komunały i nie rozumieją ich implikacji…




Jest jedna uwaga – Jezus podkreślał, ze wszystkie prawa ze Starego Testamentu są ważne i obwiązują!

„17 Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić.
18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni.
19 Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim.” Mat 5:17-19

„16 Aż do Jana sięgało Prawo i Prorocy; odtąd głosi się Dobrą Nowinę o królestwie Bożym, i każdy gwałtem wdziera się do niego.
17 Lecz łatwiej niebo i ziemia przeminą, niż żeby jedna kreska miała odpaść z Prawa.” Łuk 16:16-17

Więc Jezus nauczał, że niewolnictwo jest git, kamienowanie za zbieranie chrustu w szabas jest ok i cały ten jazz…Przeczytaj Lisku Biblię, albo zamknij się…



Parsknąłem, przeturlałem się po podłodze i teraz nie wiem czy w ogóle traktować ten komentarz poważnie. Poniekąd odnosi się on tez od pośredniego. Dlaczego ludzie nie czytają Biblii skoro chcą o niej mówić…
Biblia nakazuje szanować innych Hebrajczyków, a pogardzać innymi. Biblia legitymizuje niewolnictwo, ucisk kobiet i dziesiątki innych, nieludzkich praw i zwyczajów. Więc drogi Wojtku – Biblia w dłoń i czytamy!



Niby jestem mądra i myślę logicznie, ale pieprzę takie bzdury jakbym się z choinki urwała i nigdy nie sięgnęła po żadną książkę traktującą o historii średniowiecznej.
Kiedy w średniowieczu biedak mógł wstąpić do klasztoru? Jaką edukację tam, ewentualnie miał szansę dostać? Nauczyć się pisać, żeby przepisywać święte księgi?
I gdzie jest ten dorobek naukowy kościoła? Bo chyba komuś się popieprzył dorobek wierzących naukowców z dorobkiem kościoła. Galileusz za swoje odkrycia dostał łomot; Kopernik tez miał problemy; Leonardo – nie miał łatwego życia z kościelnym absolutyzmem…można długo wymieniać…
No i Indeks Ksiąg Zakazanych, gdzie wrzucono wszystko, czego się chrześcijanom nie udało spalić podczas podpalenia biblioteki aleksandryjskiej…
Jest różnica pomiędzy monopolem na wiedzę, po to, żeby ją hamować, a monopolem na rozwój wiedzy. Jak ktoś tego nie rozumie, to powinien się wrócić do szkoły, na lekcje historii i WOSu i dopiero zabierać głos.
Zastanawiam się czy Natalia jest ślepa (i nie piję do okularów) czy po prostu należy do stada owiec, które poza pastwiskiem i pasterzem nie potrafią się odnaleźć. Bo trzeba być ślepym, żeby nie widzieć tego jak kościół dziś ingeruje we wszystkie sfery życia…



Pisze to koleś, który ma jako zdjęcie samojebkę smartfonem, ciuszki z marketu a fryzjer na 100% korzysta z maszynki elektrycznej. Komputer natomiast, na którym pisze te bzdury, to pewnie sam z drewna wystrugał, węglem zasila a Internet wiaderkami z pobliskiego serwera przynosi…
Jak nie lubisz tego „badziewia” to po pierwsze – przestań z niego korzystać; po drugie – droga wolna! Sa na ziemi miejsca gdzie możesz żyć jak Ci się marzy. Przestań jęczeć jak jakaś ciota i wychrzaniaj do Afryki albo Azji. Nikt za Toba nie będzie płakał ;)



Przyjmijmy, że tak jest. Biblia w formie całości istnieje mniej więcej od pierwszego wieku. Dyktowała warunki do około wieku XVII. Potem jej wpływ na naukę, edukację i społeczeństwo zaczął się zmniejszać. Teraz zestawmy stan cywilizacji europejskiej pomiędzy I a XVII wiekiem, a XVII i XXI wiekiem. Ponad półtora tysiąca lat versus trzysta. To czysto racjonalne i matematyczne podejście…który okres cechuje większy rozwój? Sami sobie odpowiedzcie i zestawcie to z wpływem Biblii i korzystających z niej instytucji na społeczeństwo…
Nie mam więcej pytań Wysoki Sądzie…


Dziś monotematycznie, ale chyba warto :)
Wracam za tydzień i liczę na Waszą aktywność. Podsyłajcie ciekawe przypadki, na pewno wezmę je pod uwagę.


Jeśli chcesz wesprzeć mojego bloga, wejdź na mojego PATREONa !!!