Szariat #2
Kontynuujemy przekład prawa islamskiego. Zatrzymaliśmy
się na problemie 11. Przed problemem 15 zrobimy pauzę, bo pojawiają się tam pojęcia,
które wymagają wyjaśnień przez dalsza lekturą. Zobaczymy jak daleko zajedziemy.
W sumie mamy 2793 problemy (swoja droga, problematyczny ten Islam), więc
materiału sporo. Tekst, z którego korzystam, znajdziecie TU.
Problem 12: Jeżeli osoba napotyka problem, którego rozwiązanie
nie jest jej znane, musi zachować ostrożność i podjąć kroki zaradcze, lub
słuchać Mujtahida zgodnie z wcześniejszymi wskazaniami. Jeśli jednak nie może sięgnąć
po wyrok uczonego w piśmie Mujtahida w tej kwestii, jest dopuszczalne by
posłuchała nieuczonego Mujtahida, nawet gdy zdaje sobie sprawę z różnic w
werdyktach.
Komentarz: Czyli nawet jeśli uczeni sobie
przeczą, to i tak mają więcej racji niż zwykły zjadacz chleba.
Problem
13: Jeśli osobę dotyka fatwa (klątwa, wyrok) Mujtahida i
ta fatwa jest zmieniona, to nie jest konieczne informowanie tej osoby o tej
zmianie. Jeśli jednak odniesie się ona do fatwy i popełni błąd i ten błąd
będzie prowadził do złamania prawa Szariatu, to musi koniecznie naprawić ten błąd.
Komentarz: Zmieniamy wyrok. Nie mówimy oskarżonemu
czy skazanemu. I on robi coś zgodnie z tym wyrokiem, bo nie wie o zmianie, to
musi naprawić swój błąd…czyli my sobie coś tam ustalamy odnośnie osoby trzeciej
i nic jej nie mówimy, ale jak ona postąpi niezgodnie z naszą zmianą – ma przesrane
i musi naprawiać wszystko. Bosko! Zaiste…
Problem
14: Jeśli ktoś postępuje bez nauk Mujtahida, a następnie zaczyna
działać w zgodzie z tymi naukami, jego wcześniejsze akcje są poprawne jeśli jako
takie określi je Mujtahid, inaczej są uznane jako nieprawidłowe.
Komentarz: Ostateczny arbiter nie tylko
zachowania tu i teraz, ale też kiedyś. Uważajcie, jeśli zakładacie przejście na
Islam, bo taki mądrala może powiedzieć, ze do tej pory to wszystko co
robiliście było złe i będziecie słono płacić za swoje życie poza wpływami tej
religii.
Teraz chwila wyjaśnień, przed kolejną częścią.
W części Taharat
pojawiają się pojęcia czystej i mieszanej wody. Pojawiają się tam jednostki
miary. Najważniejsza jest piędź, czyli odległość między końcówkami kciuka, a palca
serdecznego. W literaturze jej wartość waha się między 18-19 a 22 centymetry. Tyle
wyjaśnień. Lecimy!
Taharat
Czysta i
zmieszana woda
Problem 15: Woda jest
albo czysta albo zmieszana. Zmieszana woda (ma’ul muzaf) to woda uzyskana z
czegoś takiego jak melon, woda różana, lub woda z która coś jest zmieszane (na
przykład zawiera tyle piachu, że nie może być nazwana wodą).
Każda woda inna niż zmieszana jest nazywana wodą czystą (Ma’ul
mutlaq) i jest jej pięć typów:
- · Woda Kurr
- · Poda pod-Kurr
- · Woda Bieżąca
- · Woda Deszczowa
- · Woda ze Studni
Komentarz: Ciekawe jest, że błoto jest
nazwane zmieszaną wodą. Zastanawiam się jaki cel ma to rozgraniczenie, ale
pewnie się tego dowiemy.
I.
Woda Kurr
Problem 16: Woda,
która wypełnia zbiornik, którego długość, rozpiętość i głębokość wynosi trzy i
pół piędzi, jest równa Kurr. Opierając się na tym, ilość wody wynosi 42,875
piędzi sześciennej, ale 36 piędzi sześciennych wystarczy. Ocena tej ilości po
wadze wody może być obarczone bledem (Ishkal).
Komentarz: Jeśli przyjrzymy się wszystkim
zabiegom mającym na celu zdominowanie świadomości, pranie mózgu i podobne
zabiegi, to jednym z specyficznych zabiegów jest wprowadzanie własnej terminologii
do zwykłych, codziennych zjawisk i czynności. Stąd ten zabieg. Wymyślenie
debilnej miary wody i nadanie jest specjalnych właściwości…
Problem 17: Jeżeli
jakiekolwiek Nieczystości takie jak uryna, krew lub cokolwiek co stało się nieczyste
(najis), jak ubrania, wpadną do wody Kurr i woda nabierze zapachu, koloru lub
smaku tej nieczystości, staje się nieczysta; jeśli jednak nie, nie staje się
nieczysta.
Komentarz: Czyli można dodać do czystej wody
bezbarwnego, bezwonnego i bezsmakowego gówna i nadal będzie to woda czysta.
Zaiste, wiedza jest u nich obszerna.
Problem 18: Jeśli
zapach, kolor lub smak wody Kurr zmienia się od czegoś co nie jest nieczyste,
to woda nie staje się nieczysta.
Komentarz: Chyba poczekamy na określenie tego
co nieczyste, bo za wcześnie wyrokować.
Problem 19: Jeśli nieczystości
jak uryna, krew itd. dotkną części wody ponad Kurr i zmieni to zapach, kolor i
smak tej części, a niezmieniona cześć jest mniej niż Kurr, wtedy cała woda
staje się nieczysta. Jeśli jednak niezmieniona część wynosi Kurr albo więcej,
wtedy ta część dotknięta będzie nieczysta.
Komentarz: Nie wiem jak to sobie wyobrażają,
ale to raczej trudne do oszacowania. Wiec pewnie i tak wywalają cała wodę.
Problem 20: Jeśli woda
ze źródła jest połączona z Kurr, woda źródlana spowoduje, ze woda nieczysta
stanie się Czysta (tahir/pak). Jeśli jednak woda źródlana kapie do wody
nieczystej, nie spowoduje jej oczyszczenia, chyba, że coś jest umieszczone na źródłem,
tak, ze zanim krople się uformują łączy się ona z nieczystą wodą. Najlepiej
jednak gdy woda źródlana jest całkowicie połączona z nieczystą wodą.
Komentarz: Jak woda źródlana kapie do ścieku
to go nie oczyszcza. Jak się z nim miesza, to go oczyszcza…zajebiście. Chemia
poziom hard!
Problem 21: Jeśli nieczysty
przedmiot jest myty pod kranem połączonym z Kurr i jeśli płynąca woda spływająca
z tego przedmiotu nadal jest połączona z Kurr i nie zawiera zapachu, smaku ani
koloru nieczystości, wtedy jest Czysta (tahir/pak).
Komentarz: Woda jest czysta jeśli nie myje,
nie oczyszcza. Normalnie prawda objawiona!
Problem 22: Jeśli woda
Kurr zamarznie, zostawiając ilość która jest nierówna Kurr i dotknie jej przedmiot
nieczysty, to staje się ona nieczysta i woda z rozmrożenia też jest nieczysta.
Komentarz: Nowa, magiczna miara wody,
przekazuje swoje właściwości mimo różnych stanów skupienia. Normalnie czary-mary!
Problem 23: Jeśli
ilość wody jest równa Kurr i potem ktoś zakwestionuje, ze jest jej mniej niż
Kurr, to będzie traktowana jak Kurr, tzn. będzie oczyszczała nieczyste
przedmioty i nie będzie nieczysta jeśli nieczystości jej dotkną. Jeśli jednak
będzie jej mniej niż Kurr i ktoś będzie podejrzewał, że może być jej Kurr, to
będzie traktowana jako woda pod-Kurr.
Komentarz: Czyli nie mierzymy, nie ważymy, tylko
domniemamy i już. Po co się bawić i zastanawiać. I tak jest magia jak chuj.
Problem 24: Są dwa sposoby
określenia czy woda jest równa Kurr:
- · Osoba jest sama tego pewna
- · Dwóch prawych mężczyzn tak mówi
Komentarz: I tyle zostało z pędzi
sześciennych – własna ocena lub zdanie dwóch kolesi. Pfffff….
Tyle na dziś. W kolejnej części dowiem się co to pod-Kurr i czym charakteryzują
się inne typy wody.
Narta niewierni!
Komentarze
Prześlij komentarz